Frame Connie

 

 

 

Download hier de benodigdheden.

1  Neem een mooi langwerpig plaatje en voeg een rand toe van 50 pix. Met een bijpassende kleur.

2  Lagen Laag van maken.

3  Zet je achtergrond op slot en ga naar: Afbeeldingen-Doekgrootte en vul 50 pix meer in dan je plaatje is.

 

4  Selecteer de gekleurde rand met je toverstafje.

5  Effecten - Geometrisch Cilinder verticaal op 50.

6  Herhaal dit nog een keer.

7  Selectie omkeren.

8  Effecten 3D effecten Slagschaduw zoals hieronder staat aan gegeven en herhaal dit met een min voor de 4

 

  9        Selecties Niets selecteren.

10    Selecteer de ruimte er omheen en ga naar Selectie Selectie Omkeren.

11    Selecties Selectie wijzigen Uitbreiden met 5 pix

12    Lagen Nieuwe rasterlaag Vul met je goudpatroon en ga naar Lagen Lagen schikken achteraan.

13    Je roze patroontje zet je open in PSP en kan je aanpassen van kleur aan je eigen kleur door  te kijken bij je kleur welke nummers er staan bij Kleurtoon en verzad. Dan naar Kleuren Inkleuren en daar de nummertjes in te vullen)

14    Selecteer weer de ruimte om je plaatje en vul dit met je roze of ingekleurde patroontje door bij Stijlen - Patroon te zoeken naar je patroon.( Staat meestal boven aan )

15    Effecten 3D effecten en Afschuining naar binnen : Groef. Zoals hieronder.

 

  16    Selecties Niets selecteren.

17    Lagen Alle lagen samenvoegen.

18    Afbeelding Rand toevoegen van 5 pix en vullen met je goud.

19    Selecties Niets selecteren.

20    Afbeelding Rand toevoegen van 15 pix en vullen met je roze patroontje.

21    Effecten 3D effecten Als knop. 

      

22    Afbeelding Rand toevoegen van 10 pix  en vullen met je goud.

23    De zelfde afschuining als bij punt 15.

24    Selectie opheffen.

Vergeet niet hem te verkleinen en je watermerk er in te zetten.

Ik hoop dat jullie veel plezier hebben van mijn lesje en mochten mijn lesjes overeenkomen met andere lessen dan is dit toeval en zeker niet mijn bedoeling.

 

Niets uit deze les mag worden gekopieerd zonder mijn toestemming.